Dos leyendas de Asturias

EL BOSQUE MARAVILLOSO

Antón el de Terrele, avecindao en Sales de Colunga, una vez qu’él madrugó y se encaminó al trabayu antes d’amanecer, fue a parar al Bosquín, y dio la vuelta. ¡Qué estrépitu el qu’ellí armaben un gran númeru de lleñadores invisibles! Tolos árboles derrumbábense unos contra otros y desapaecíen tolos caminos. Antón contó en Sales el sucesu, y unes cuantes muyerines fueron al Bosquín a coyer lleña…Pero el Diañu engañare a Antón: nun encontraron nel suelu rama alguna, y el Bosquín taba intactu, sin que-y faltara dengunu de los árboles…Ay, si Antón hubiera dicho así al ver el bosque caer y oyir el ruidu de les faches de los tueros:

-¡Jesús, María y José! ¡Si yes el diablu de ti reniego!

Si hubiera dicho así, tou hubiera cambiao: los ruidos cesaríen, los árboles aquietaríense, los caminos aclararíense y él hubiera seguío al so trabayu con toa tranquilidá.

LA MOURA DE SIERRA MALDITA

Cuenten nel Ocidente astur que fai muncho, muncho tiempu vivía una moura nel conceyu de Cangas del Narcea. Al paecer, tres la derrota los mouros polos cristianos yera la única que quedaba na zona, y los guerreros persiguiéronla per montes y viesques hasta que terminaron coyéndola na que güei llamen Sierra Maldita. N’esi momentu ella díxo-yos que si nun la mataben convertiríase al cristianismu y qu’amás-yos diría ónde s’escondía una fabulosa ayalga que valía más que toles riqueces del Reinu xuntes.

Pero los guerreros astures nun-y ficieron casu y matáronla, y tres ello dedicáronse a buscar l’ayalga peles cueves, les ruines y les fontes de la rodiada, sin encontrala. Esa ayalga, según el testimoniu de la moura asítiase ente los pueblos de L.lamas y Balcabo, y tovía güei ta esperando a dalgún aventuráu que lu encuentre.

 

Anuncios
Esta entrada fue publicada en Leyendas de Asturias. Guarda el enlace permanente.

Una respuesta a Dos leyendas de Asturias

  1. dvd dijo:

    Gracias por tu comentario. Asturiano adoptao, quién puede pedir más en esta vida. En cuanto pueda me escapo para allá, seguro. Hay que subir los Lagos con la bici y patear Somiedo, de este año no pasa. Un saludo. David.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s